Tuesday, January 24, 2006

Mayor Queen



Oliver Queen decides to run for mayor and manages to get elected 35 years later.

Gotta love that.


In the process of making the decision to run for mayor (in the late 1960s), he called some friends for advice: Bruce Wayne, Hal Jordan, and Clark Kent.

He specifically asks Bruce Wayne about his time as a senator.

When the HECK was Bruce Wayne a senator? I missed that one completely...

Labels: ,


Comments:
"When the HECK was Bruce Wayne a senator?"

For about five minutes. ;-) It was in Brave & Bold #85, the one where Ollie got his new costume. When the senator from his district got shot, Bruce was asked to temporarily fill in for him.
 
The Earth-2 Dick Grayson served a considerably longer term. Should have asked him...
 
I love that sequence. Nothing but Ollie's JLA pals calling him an idiot for even considering the idea, with Olliee looking more and more dejected in each panel, culminating in Clark Kent of all people telling him that "two public figures with a beard would blow your secret identity."
 
Crap, J. Kevin beat me to it. Yeah, Brave and the Bold #85. It was called "The Senator's Been Shot!" Written by Bob Haney with art by Neal Adams, and it's pretty good.
 
It's totally the last story in the back of Showcase Presents... The Green Arrow, volume 1! So you can read it there.
 
Batgirl was a Senator or Representative at one point, too, but that may have come after this story.

Hmmm... speaking of which, anyone know if Sen./Rep. Babs is still in continuity? I remember it got a mention in her issue of Secret Origins, but I've never heard it referenced again.
 
Nope, it's not.
 
I would not vote for Batman. What with Tower of Babel and the whole Brother Eye fiasco, I'd never put that nutcase in charge of an entire country.

I'd love to see Ollie in office, but not as Ollie, as Green Arrow. What with the Arrow Car and the Arrow Plane and the Arrow Cave, why not have Mayor Arrow?





Green Mayor?
 
Scipio, what's the basis believing that Barbara's Congressional gig in no longer canon? I thought the same thing until I noticed recently that Nightwing Year One has a timeline, which refers to Dick having worked as a staffer on Babs' Congressonal staff. If there is a DC statement elsewhere that this was retconned out then somebody has some 'splainin' to do.
 
I totally forgot about Babs as a congresswoman. Was that in the mid-70's Batman Family comics?
 
Well, it haven't seen it mentioned at all post-Crisis, and that's been 20 years now...

Yes, that was a BatFam matter; Babs was a one-term representative.
 
Well, it haven't seen it mentioned at all post-Crisis, and that's been 20 years now...

Pfah. DC has never had any concrete rules as to what "happened" post-Crisis and what "didn't happen". It's pretty much been left up to the writers and artists to do whatever they felt like, and if they contradict each other, so what?

Did Green Arrow ever wear the "beardless" costume? Were the Seven Soldiers of Victory ever thrown back through time? Was Superman an original JLAer? Duela Dent? There are almost as many different answers as there have been DC staffers since 1986.
 
Well, Cong. Gordon stories are irrevocably linked to College Student Dick Grayson, and I'm pretty sure our current Dick didn't go to college at all...
 
I am a Green Arrow fan. I admit that he was originally conceived as a knock-off of Batman. That's true of half the super-heroes created in the 1940s, and the other half were conceived as knock-offs of Superman.
 
Did Green Arrow ever wear the "beardless" costume?

Yep, as seen in the JLA: Year One series.

Were the Seven Soldiers of Victory ever thrown back through time?

Yep, it's been mentioned a LOT. Except that the Spider (GA's replacement, Post-Crisis) betrayed them and that's why Wing had to DIE.

Was Superman an original JLAer?

Nope. The JLA: Year One put it in concrete, thought it's always been understood that neither Supes nor Bats were original JLAers.

Duela Dent?

There you've got me. She's definitely not Joker or Two-Face's daughter, that's been well established by now, but they've never given her a definitive answer. I do believe she appeared in the latest issue of Infinite Crisis, though, fighting Superboy from Earth-Prime with the JSA and Teen Titans.
 
Did Green Arrow ever wear the "beardless" costume?

Yep, as seen in the JLA: Year One series.

But in Secret Origins #39, Green Arrow: The Wonder Year, and Secret Origins Annual #3, he was shown in the Neal Adams costume at points in time when he definitely should have been in the original suit.

Were the Seven Soldiers of Victory ever thrown back through time?

Yep, it's been mentioned a LOT. Except that the Spider (GA's replacement, Post-Crisis) betrayed them and that's why Wing had to DIE.

And yet, in El Diablo #12, Vigilante appeared and had aged normally. (They later explained this in Stars and S.T.R.I.P.E., I know, but still.)
 
Was Superman an original JLAer?

Nope. The JLA: Year One put it in concrete, thought it's always been understood that neither Supes nor Bats were original JLAers.


While The Silver Age mini-series said something completely different.
 
This cannot work in fact, that is what I consider.
metal buildings
 
Post a Comment

Links to this post:

Create a Link



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?